Archives
-
Annual of Sofia University "St. Kliment Ohridski" - Faculty of Journalism and Mass Communication
Vol. 31 No. 1 (2023)СЪДЪРЖАНИЕ
Анета Милкова – Медийният плурализъм като рефлексия на политическата
система и нормативната уредба в България.......................................................5
Грета Дерменджиева – Бъдещето на обучението и обучението на
бъдещето..............................................................................................................21
Кирил Янев – Методика за измерване на мултимедийна ефективност и
комуникативна компетентност в журналистиката.......................................43
Мария Кръстева – Нови PR похвати в неконвенционалния енергиен сектор....59
Моника Димитрова – Насърчаване на четенето в дигитална среда.
Национални кампании и фактори на влияние.............................................81
Никола Вангелов – Политическият плакат през социализма в България
(1944 – 1989).......................................................................................................97
Tsvetelina Dzhambazova – Role of Social Networks during the Protests in Iran in
2022...........................................................................................................137
Цветелина Якимова – Еволюцията на домашното кино до стрийминг
платформите и техните стратегически медиаморфози в контекста на
интензивната конкурентна среда...................................................................157
НОВИ КНИГИ.............................................................................................................183
Веселина Вълканова – Социализацията на фотографския образ в книгата на
Антоан Божинов „Фотографският образ в комуникационен контекст“.....183
АВТОРИ.......................................................................................................................187
CONTENTS
Aneta Milkova – Media Pluralism as a Reflection of the Political System and the
Regulatory Framework in Bulgaria.......................................................................5
Greta Dermendjieva – The Future of Learning and the Learning of the Future...........21
Kiril Yanev – Methodology for Measuring Multimedia Effectiveness and
Communicative Competence in Journalism......................................................43
Maria Krasteva – Innovative PR Techniques for Non-conventional Energy Sector........59
Monika Dimitrova – Encouraging Reading in a Digital Environment. National
Campaigns and Influencing Factors....................................................................81
Nikola Vangelov – The Political Poster in Socialist Bulgaria (1944-1989)..................97
Tsvetelina Dzhambazova – Role of Social Networks during the Protests in Iran in
2022...........................................................................................................137
Tsvetelina Yakimova – The Evolution of Home Cinema to Streaming Platforms
and their Strategic Mediamorphosis in the Context of the Intense
Competitive Environment..................................................................................157
NEW BOOKS...............................................................................................................183
Vesselina Valkanova – The Socialization of the Photographic Image in Antoan
Bozhinov’s book “The Photographic Image in a Communication Context”.....183
AUTHORS……………………....................................................................................187
-
Годишник на Факултета по журналистика и масова комуникация. Т. 30. Медии и комуникации. Научна библиография 1990 - 2022 г. 70 години висше образование по журналистика в България,
Vol. 30 No. 1 (2022)Представена е първата тематична библиография на научни публикации на университетски преподаватели и изследователи в България по конкретни теми - комуникации, медии, журналистика, публични комуникации и издателска дейност. За първи път е очертан периметърът на научната основа на образованието на журналистите и другите медийни и комуникационни професии в България от началото на демокрацията през 1990 г. до 2022 г. Трябва да се отбележи, че във всички бивши социалистически страни в Европа периодът на обучение по журналистика след 1990 г. се счита за по-важен. Методологическата теза, която се преследва, е тази за осмислянето на библиографията като кумулативна книга с кондензирани знания за дадена област на живота и като посредник в обществото на знанието.
-
Annual of Sofia University "St. Kliment Ohridski" - Faculty of Journalism and Mass Communication
Vol. 29 No. 1 (22)СЪДЪРЖАНИЕ
Ваня Сухарова-Радева. Фалшиви новини и дезинформация в българската медийна среда през призмата на три платформи за проверка на фактите 5
Грета Дерменджиева. Урок по време на пандемия или две години самота: Социални измерения на кризата с Ковид-19 в сферата на българското образование 21
Зарина Василева. Социални измерения на инфодемията и реанимационната роля на журналистиката 43
Йотка Панчева. Рамкираното послание на визуалния разказ в традиционните и онлайн медии 67
Лора Симеонова. Сблъсъкът на инфлуенсърите: COVID-пандемията в ехо-стаите на българския „Фейсбук“ 81
Никола Вангелов. Печатната реклама в България между двете световни войни (1919–1939) 109
Росица Славова. Потребителски нагласи към фалшивите новини и информацията в социалните медии след третата вълна на коронавирус кризата 137
Атанас Лозанов. Изкуственият интелект между новото медийно изкуство и човека-артист 169CONTENTS
Vania Suharova-Radeva. Fake news and misinformation in the Bulgarian media environment through the prism of three fact-fi nding platforms 5
Greta Dermendjieva. Lessons in the Time of Pandemic or Two Years of Solitude: Social Dimensions of the COVID-19 Crisis in the Field of Bulgarian Education 21
Zarina Vasileva. Social dimensions of infodemic and the resuscitation role of journalism 43
Yotka Pancheva. The framed message of the visual story in traditional and online media 67
Lora Simeonova. The Clash of Infl uencers: COVID-19 Pandemic in the Echo Chambers of Bulgarian “Facebook” 81
Nikola Vangelov. Print advertising in Bulgaria between WW1 and WW2 (1919–1939) 109
Rositsa Slavova. User attitudes towards fake news and information on social media after the third wave of the coronavirus crisis 137
Atanas Lozanov. The artifi cial intelligence between new media art and human artist 169 -
Annual of Sofia University „St. Kliment Ohridski”, Faculty of Journalism and Mass Communication
Vol. 24 No. 1 (2017)СЪДЪРЖАНИЕ
ПРЕПОДАВАТЕЛИ
Веселина Вълканова – Гещалт психология и уеб дизайн – принципи, закони, практики
Грета Дерменджиева – Неформални методи на обучение във висшето образование 23
Мария Дееничина – Миналото в настоящето 47
Никола Вангелов – Архетипът за силните и слабите при комуникацията във фейсбук 81
Ралица Ковачева – Брекзит – можехме ли да го предвидим? 91
Светлозар Кирилов – Отношенията между бежанци и американци в Сиракюз, щата Ню Йорк 109
Светослава Ковачева – Съвременни тенденции на събитийните комуникации 127
Ясен Бориславов – Сава Доброплодни и списание „Нова българска пчела“ (1887-1888) 139
ДОКТОРАНТИ
Антоан Божинов – Задният двор на социализма в работите на четирима български фотографи от 80-те години на XX век 151
Генка Георгиева – „Словото на омразата“ в процесите на изграждане и утвърждаване на етническата идентичност 171
Георги Александров – Облагането с ДДС на доставката на електронни книги в законодателството на Европейския съюз 185
Десислава Колева – Публична комуникация и публичен диалог за разумна фискална политика 205
Евелина Гечева – Журналистиката на Данаил Крапчев преди Балканската война 223
Елена Гришева – Бежанците в мрежата – игра на крайности 239
Ивелина Ватова – Геокомуникацията: технология на силата в мрежовото общество 253
Кристина Баксанова – Подходи в отразяването на теми от Западните Балкани 271
Кристина Деспотова – PR и социалните мрежи 293
Лилия Илиева – Различният глас – белег за звездност 3074
Лора Симеонова – Фалшиви новини, истинска победа – възходът на Доналд Тръмп и кибер-партизаните 315
Мая Стоянова – Български типографски практики в текстовия дизайн на буквара и читанката за първи клас през ХХ век 339
Силвия Димитрова – PR на Евроинтеграционния процес 365
Таня Илиева – Особености в печатната реклама на XX век 381
НОВИ КНИГИ 399
АВТОРИ
CONTENTS
LECTURERS
Vesselina Valkanova – Gestalt psychology and web design – principles, laws, practices 7
Greta Dermendjieva – Non-formal teaching methods in higher education 23
Maria Deenitchina – Past in the present day 47
Nikola Vangelov – The archetypes of the weak and strong in Facebook communication 81
Ralitsa Kovacheva – Brexit – could we have foreseen it? 91
Svetlozar Kirilov – Relations between refugees and americans in Syracuse, New York 109
Svetoslava Kovatcheva – Modern trends in event communications 127
Yassen Borislavov – Sava Dobroplodni and the „New bulgarian bee“ journal (1887-1888) 139
DOCTORAL STUDENTS
Antoan Bojinov – The Backyard of socialism in the works of four bulgarian photographers from the 1980s 151
Genka Georgieva – Hate speech in ethnic identity formation and confirmation processes 171
Georgi Alexandrov – Application of VAT to the supply of electronic books in the European Union legislation 185
Desislava Koleva – Public communication and public dialogue for prudent fiscal policy 205
Evelina Gecheva – Journalism of Danail Krapchev before the Balkan war 223
Elena Grisheva – Refugees into the network – game of extremes 239
Ivelyna Vatova – Geocommunication: technology of power in the network society 253
Kristina Baxanova – Approaches to covering Western Balkans 271
Kristina Despotova – PR and the social media 293
Lilia Ilieva – Different voice – a sign of celebrity 307
Lora Simeonova – Fake news, real victory – the rise of Donald Trump and hyper-partisan sites 315
Maya Stoyanova – Bulgarian typographic practices of text design, observed in the 20th century primer and 1st grade reader 339
Silvia Dimitrova – PR of the European integration 365
Tanya Ilieva – Characteristics of print advertising in the 20th century 381
NEW BOOKS 399
AUTHORS 41 -
Annual of Sofia University „St. Kliment Ohridski”, Faculty of Journalism and Mass Communication
Vol. 23 No. 1 (2016)СЪДЪРЖАНИЕ
ПРЕПОДАВАТЕЛИ
Веселина Вълканова – Водещи тенденции в уеб дизайна на медиите онлайн 7
Здравка Константинова – Из типологията на българския всекидневник в междувоенния период 21
Мария Дееничина – Образът на жените в ежедневния печат 61
Мария Попова – Литературната журналистика на Ориана Фалачи 73
Росица Славова – Журналистическите жанрове в онлайн средата – нива и типологизация на трансформации 95
Ясен Бориславов – Вестник „Изток“ като летописна хроника на град Сливен в десетилетието между 1934 и 1944 година 105
ДОКТОРАНТИ И ДИПЛОМАНТИ
Антоан Божинов – Документалната фотография – от факта до истината 115
Боян Иванович – Технологичната журналистика като огледало на съвременната социална реалност 137
Георги Кирилов – Методи за усилване на комуникационния ефект чрез допълнителни сигнификации в типографските пространства 151
Гергана Маркова – Игри на реклама: реклама и видео игри 167
Дарина Кахраманова – Рейтинг на университетите в международните класации 183
Деница Генчева – Билингвизъм и диглосия в социалните мрежи 195
Деян Енев – Радикалният избор на писателя като ипостас на истината 217
Екатерина Титова – Блоговете за култура в българското онлайн пространство 225
Зина Соколова – Медиите в порочния кръг на груповите автостереотипи – фактор за обществен нихилизъм 239
Ива Иванова – Стилистични функции на звуковите конфигурации в рекламните текстове за мода 255
Мартина Павлова – Невербалната комуникация в контекста на манипулационния политически инструментариум 277
Надежда Митева – Цифровата наземна телевизия – състояние и предизвикателства 283
Невена Любенова – Качество в медиите – критерии за оценка и ориентири за маркетингова политика 297
Нони Каменова – Реторика в социалните мрежи – комуникационни модели, дискурси и перформативност в политическия контекст „робство съжителство“ 313
Рослава Куманова – „ВИП БРАДЪР“ 2014 – ценностите на участниците и как зрителите припознаха себе си в тях 335
Стоян Генов – Законът за печата от 1921 г и медийната среда 357
АВТОРИCONTENTS
LECTURERS
Vesselina Valkanova – Leading web design trends in online media 7
Zdravka Konstantinova – Typology of bulgarian daily in the interwar period 21
Maria Deenitchina – The image of women in everyday newspapers 61
Maria Popova – Literary journalism of Oriana Fallaci 73
Rositsa Slavova – Journalistic genres in online environment – levels and typology of transformations 95
Yassen Borislavov – Newspaper east as chronicle of Sliven in the decade between 1934 and 1944 105
DOCTORAL STUDENTS
Antoan Bojinov – Documentary photography – from the fact to the truth 115
Boyan Ivanovic – Techology journalism as contemporary social reality mirror 137
George Kirilov – Approaches for the enhancement of communication effect via additional significations in typographic fields 151
Gergana Markova – Games of advertising: advertising trough video games 176
Darina Kahramanova – The world universities rankings 183
Denitsa Gencheva – Bilingualism and diglossia in the social networks 195
Deyan Enev – The „radical choice“ of the writer as hypostases of the truth 217
Ekaterina Titova – Culture blogs in Bulgarian online space 225
Zina Sokolova – Media in the vicious circle of group autostereotypes – factor for social nihilism 239
Iva Ivanova – Stylistic functions of the phonic configurations in the fashion advertisement 255
Martina Pavlova – The nonverbal communication in the context of political manipulation tools 277
Nadejda Miteva – Digital terrestrial television – status quo and challenges 283
Nevena Lyubenova – Quality in the media – evaluation criteria and marketing-oriented policy 297
Noni Kamenova – Social networking rhetoric – communication models, discourses and performativity in the political context „thrall-coevality“ 313
Roslava Kumanova – „Celebrity BIG BROTHER“ 2014 – The values of the participants and how the audience recognized their selves in them 335
Stoyan Genov – The press law from 1921 and media environment 357
AUTHORS 383